📣 δια ζώσης σεμινάριο
📌 Ηράκλειο Κρήτης | 23-24 Νοεμβρίου 2024 | Σάββατο: 13.00-21.00 & Κυριακή: 10.30-18.00
📌 Αθήνα | 25-26 Ιανουαρίου 2025 | Σάββατο: 08.30-16.00 & Κυριακή: 11.00-19.00
📌 Θεσσαλονίκη | 22-23 Φεβρουαρίου 2025 | Σάββατο: 08.30-16.00 & Κυριακή: 11.00-19.00
📍 Χώρος διεξαγωγής: γίνεται γνωστός στους συμμετέχοντες μια εβδομάδα πριν τη διεξαγωγή του σεμιναρίου, ανάλογα με τις ανάγκες χρήσης της αίθουσας
✖ Αυστηρά περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων
Ανθή Γκίκα (B.A., M.Sc.)
Ειδικευμένη Λογοπεδικός
Universite de Liege, Βέλγιο
✔ Περιγραφή πρακτικού σεμιναρίου:
Το σεμινάριο θα εστιάσει στην αξιολόγηση και τη θεραπευτική προσέγγιση των παιδιών με δυσκολίες και διαταραχές σίτισης.
Περιλαμβάνονται τα παιδιά με «προβληματική σίτιση», που μπορεί να παρουσιάζουν ήπιες ή μέτριες νευρολογικές διαταραχές και/ή ιατρικές διαταραχές, παιδιά με διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού, παιδιά με κινητικές, στοματο-κινητικές και/ή αισθητηριακές δυσλειτουργίες, καθώς και παιδιά που είναι «επιλεκτικά στο φαγητό».
Περιλαμβάνονται τα παιδιά με «προβληματική σίτιση», που μπορεί να παρουσιάζουν ήπιες ή μέτριες νευρολογικές διαταραχές και/ή ιατρικές διαταραχές, παιδιά με διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού, παιδιά με κινητικές, στοματο-κινητικές και/ή αισθητηριακές δυσλειτουργίες, καθώς και παιδιά που είναι «επιλεκτικά στο φαγητό».
Πρόκειται για μια κλινική, προσέγγιση βασισμένη σε όλες τις επιστημονικές μεθόδους αποκατάστασης σε Ευρώπη και Η.Π.Α. και στην πολύχρονη κλινική εμπειρία και εκπαίδευση σε παιδιατρικό και ενήλικο πληθυσμό με διαταραχές σίτισης.
Αποσκοπεί στη εκπαίδευση των συμμετεχόντων στην λήψη ιστορικού, την παρατήρηση (check lists), την αξιόπιστη αξιολόγηση, την επιλογή της κατάλληλης λογοθεραπευτικής παρέμβασης προσαρμοσμένης στις ανάγκες του περιστατικού, της φιλοσοφίας και νοοτροπίας της οικογένειας. Αποσκοπεί στις στρατηγικές διαχείρισης που ακολουθεί ο λογοθεραπευτής προκειμένου να επιτύχει μια εποικοδομητική και ουσιώδη σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας με τους γονείς των παιδιών με δυσκολίες σίτισης. Επίσης θα γίνουν γνωστές οι καλές πρακτικές συνεργασίας με τη διεπιστημονική ομάδα αποκατάστασης της σίτισης.
Τέλος αποσκοπεί στην ανάλυση πραγματικών βιντεοσκοπημένων περιστατικών, παιδιών, με διαταραχές σίτισης.
✔ Θεματικοί άξονες σεμιναρίου:
- Αισθητηριακού τύπου δυσκολίες στη σίτιση
- Κινητικού τύπου δυσκολίες στη σίτιση
- Συμπεριφορικού τύπου δυσκολίες στη σίτιση
- Μαθησιακού τύπου δυσκολίες στη σίτιση
- Ιατρικού τύπου δυσκολίες στη σίτιση
- Διατροφικοί παράγοντες
- Κλινική εκτίμηση και αξιολόγηση διατροφολόγου
- Λίστες παρατήρησης
- Θεραπευτικό πλάνο παρέμβασης
- Διαχείριση προκλητικών συμπεριφορών κατά τη διάρκεια των γευμάτων.
- Μέθοδοι παρέμβασης, επιστημονικά τεκμηριωμένες
- Ανάλυση και συζήτηση βιντεοσκοπημένων περιστατικών – work shop
✔ Στόχοι σεμιναρίου:
Οι συμμετέχοντες θα είναι ικανοί:
- να κατανοούν τις λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος που θα πρέπει να εκτιμούνται για μια συνολική αξιολόγηση της σίτισης και τη θέσπιση του πλάνου παρέμβασης.
- να κατανοήσουν τα στοματικά, αισθητηριακά, κινητικά, γνωσιακά ή/ και συναισθηματικά αναπτυξιακά ορόσημα που θα εξασφαλίσουν μια σωστή και ισορροπημένη σίτιση του παιδιού.
- να απαριθμούν τις αιτίες για τις οποίες τα παιδιά δεν σιτίζονται σωστά, σύμφωνα με τις αρχές της θεωρίας μάθησης.
- να κατανοούν τη σημασία και τις προκλήσεις που δημιουργούν τα συναισθήματα γύρω από το φαγητό και τις εμπειρίες των γευμάτων.
- να διαχειριστούν τις προκλητικές συμπεριφορές κατά τη διάρκεια των γευμάτων.
- να μάθουν πως μπορεί να αυξηθεί η πρόσληψη και η ποικιλία τροφής, εμπλουτίζοντας τις διατροφικές τους συνήθειες.
- να μπορούν να βελτιώνουν τις στοματο-κινητικές δεξιότητες που επιτρέπουν τη διαχείριση της τροφής σύμφωνα με τα χρονολογικά ορόσημα.
- να εφαρμόζουν κατάλληλες τεχνικές, ρυθμίζοντας τις αισθητηριακές αποστροφές σχετικά με τη γεύση, την υφή, το χρώμα, τη θερμοκρασία και τη συσκευασία των τροφών.
- να μπορούν να εφαρμόζουν προγράμματα σίτισης στον παιδικό πληθυσμό, τόσο σε ατομικές όσο και ομαδικές συνεδρίες, αποτελεσματικά και ουσιαστικά.
- να δίνουν τις κατάλληλες επιστημονικές πληροφορίες στο γονέα/ φροντιστή και να αποτελούν τον συνθεραπευτή του, στο θεραπευτικό πλαίσιο, σε συστηματική βάση με σεβασμό και καθοδήγηση.
✔ Εποπτεία:
Τη δεύτερη ημέρα του σεμιναρίου μπορείτε να αναφερθείτε στο περιστατικό σας και να έχετε ανατροφοδότηση απο την εισηγήτρια.
Επιπλέον, θα σας προσφερθεί διαδικτυακή συνάντηση (χωρίς χρέωση), όπου μπορείτε να επιλύσετε τις απορίες σας για δικά σας περιστατικά.
✔ Το πρακτικό σεμινάριο απευθύνεται:
Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε όσους εργάζονται με παιδιά που παρουσιάζουν προβλήματα σίτισης. Πιο συγκεκριμένα απευθύνεται σε Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Ειδικούς της Πρώιμης Παρέμβασης, Νοσηλευτές, Ψυχολόγους, Ιατρούς, Διατροφολόγους, Επαγγελματίες της Ψυχικής Υγείας, Παιδαγωγούς Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας και σε όσους ασχολούνται με την φροντίδα του παιδιού.
* Σημείωση: Εάν υπάρχουν γονείς που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο, θα πρέπει να συνοδεύονται από τον υπεύθυνο θεραπευτή σίτισης του παιδιού τους.
➖ Δίδακτρα:
Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας, συμπληρώνοντας την αίτηση συμμετοχής, για να ενημερωθείτε σχετικά.
✔ Στα δίδακτρα συμπεριλαμβάνονται:
📘 υλικό παρουσιάσεων σε έντυπη μορφή
📜 βεβαίωση παρακολούθησης
☕ καφές και σνακ στα διαλείμματα
❕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ ❕
❗ H προεγγραφή είναι απαραίτητη
❕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ ❕
Συμπληρώστε ΕΔΩ την αίτηση συμμετοχής για να ενημερωθείτε
σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής σας στο σεμινάριο.
📞 Ελλάδα: 6986180630 | Κύπρος: 97634525
📧 edu@diepistimoniko.gr