Δυσαριθμησία. Στρατηγικές αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά, 19/03/2016



Το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου σε συνεργασία με τον Δρ. Γιάννη Καραγιαννάκη, διοργανώνει στην Αθήνα το βιωματικό σεμινάριο "Δυσαριθμησία. Στρατηγικές αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά, μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης." 

Το συγκεκριμένο βιωματικό σεμινάριο αποτελεί την πρώτη ενότητα από τον κύκλο τριών σεμιναρίων για τη Δυσαριθμησία. Τα σεμινάρια είναι αυτοτελή και δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε όλα. Τα δύο πρώτα βιωματικά σεμινάρια αφορούν την ύλη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το τρίτο της δευτεροβάθμιας, ενώ η συμμετοχή είναι ανοιχτή προς όλους τους ενδιαφερόμενους. 


Πόλη: Αθήνα 
Ημερομηνία: Σάββατο, 19 Μαρτίου 2016 
Ώρες: 14:30 - 20:00
Αριθμός συμμετεχόντων: Περιορισμένος 

Το βιωματικό σεμινάριο θα διεξαχθεί και στο Ηράκλειο Κρήτης στις 2 Απριλίου 2016.

Εισηγητής: 
Δρ Γιάννης Καραγιαννάκης, Μαθηματικός
Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας & Εκπαίδευσης
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επισκέπτης Καθηγητής Πανεπιστημίου της Μάλτας
Συντονιστής του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου της European Dyslexia Association
 


Στόχος του σεμιναρίου: 
Στόχος του βιωματικού σεμιναρίου είναι η παρουσίαση κατάλληλων μεθόδων διδασκαλίας Μαθηματικών για μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό) ή οριακή νοημοσύνη καθώς και η διαφοροποίηση των μεθόδων αυτών ανάλογα με το μαθηματικό προφίλ κάθε μαθητή. Πρόκειται για ένα βιωματικό τρόπο εκπαίδευσης πάνω στις προτεινόμενες στρατηγικές διδασκαλίας και δραστηριότητες αφού οι περισσότερες εξ αυτών υλοποιούνται από τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου μέσω φύλλων εργασίας και χειροπιαστού υλικού. 


Περιεχόμενο: 
Το βιωματικό σεμιναρίου δομείται ιεραρχικά και εστιάζει από τη μια στον πυρήνα των μαθηματικών εννοιών στοχεύοντας στη βαθιά κατανόηση τους και από την άλλη σε τεχνικές αυτοματοποίησης βασικών μαθηματικών δεδομένων και διαδικασιών ανάλογα με το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή στα Μαθηματικά (Καραγιαννάκης, 2012) 

Αρχικά θα γίνει σύντομη αναφορά στον τρόπο αξιολόγησης των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά μέσω ενός πρακτικού μοντέλου διερεύνησης των δυσκολιών στα Μαθηματικά (Karagiannakis, Baccaglini-Frank & Papadatos, 2014), το οποίο επιτρέπει τη σκιαγράφηση εξατομικευμένων γνωστικών προφίλ στα Μαθηματικά (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014) και παράλληλα θα συζητηθούν συγκεκριμένα γνωστικά προφίλ στα Μαθηματικά Ελλήνων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες (όπως Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό) ή οριακή νοημοσύνη.

Στη συνέχεια θα αναπτυχθούν βιωματικές στρατηγικές διδασκαλίας στις παρακάτω ενότητες: 
Α. Δεκαδικό Σύστημα 
- Κατανόηση τρόπου λειτουργίας του Δεκαδικού Συστήματος
- Δομή του Δεκαδικού Συστήματος
- Θεσιακή αξία αριθμών
- Δομή – Ανάγνωση – Γραφή Ακέραιων & Δεκαδικών αριθμών
- Ο ιδιαίτερος ρόλος του μηδενός (0) 

Β. Πρόσθεση 
- Κατανόηση της έννοιας της πρόσθεσης
- Στρατηγικές αυτοματοποίησης βασικών γεγονότων πρόσθεσης
- Στρατηγικές νοερής πρόσθεσης (με το μυαλό)
- Στατηγικές κάθετης πρόσθεσης 

Γ. Αφαίρεση 
- Κατανόηση της έννοιας της αφαίρεσης
- Στρατηγικές αυτοματοποίησης βασικών γεγονότων αφαίρεσης
- Στρατηγικές νοερής αφαίρεσης (με το μυαλό)
- Στρατηγικές κάθετης αφαίρεσης 

Δ. Πολλαπλασιασμός 
-Κατανόηση της έννοιας του πολλαπλασιασμού
-Προπαίδεια 
-Στρατηγικές νοερού πολλαπλασιασμού (με το μυαλό)
-Στρατηγικές κάθετου πολλαπλασιασμού
-Τρόποι εύρεσης του Ελάχιστου Κοινού Πολλαπλάσιου Αριθμών 


Απευθύνεται: 
Σε επαγγελματίες και φοιτητές ειδικούς, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και γονείς που αναζητούν έναν δομημένο και σπειροειδή τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των  Μαθηματικών προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά τόσο στην τρέχουσα ύλη της τάξης όσο και στην κάλυψη παρανοήσεων και κενών των προηγούμενων ετών. 


Δίδακτρα: 
Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας, συμπληρώνοντας τη φόρμα δήλωσης συμμετοχής, για να ενημερωθείτε σχετικά.

Στα δίδακτρα συμπεριλαμβάνονται: 
- παρακολούθηση σεμιναρίου
- υλικό σε έντυπη μορφή
- βεβαίωση παρακολούθησης
- καφές στo διάλειμμα


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ: 
Δηλώστε συμμετοχή συμπληρώνοντας τη φόρμα συμμετοχής.
Επίσης μπορείτε να μας καλείτε στο 6986180630. 

Για την καλύτερη ενημέρωσή σας στο facebook κάντε like στη σελίδα μας!